reede, 1. mai 2015

Suši

Vaat mina ei ole söönud sušit, mida valmistab Jaapanis aastakümneid õppinud-praktiseerinud kokk. Mõningaid eestimaiseid katsetusi olen proovinud ja suurt vahet ei tunne isetehtuga võrreldes.
2003.a ilmunud "100 trendirooga" on aluseks ja kodune suši valmib kerge vaeva ja hoooopis soodsamalt kui väljas.

Riisi keetmine
2 dl suširiisi või pudruriisi (Veski-Mati pudruriis on ok)
2,5 dl keeva vett
2 sl riisi- või õunaäädikat (mina kasutan kodus olevat õunaäädikat)
1 tl soola

Riis loputada 3-4 veega ja jätta paariks tunniks puhtasse vette ligunema. Nõrutada ja lisada keev vesi, lastes kõrgel kuumusel keema tõusta, ise pidevalt segades. Keeta paar minutit, endiselt segades. Seejärel keerata kuumus minimaalseks ja hoida kaane all 15 minutit keemispunkti lähedal (minu uuel pliidil on see jaotus 2). Kui riis on vee endasse tõmmanud, tõsta keedunõu pliidilt ja lasta kaane all veidi jahtuda. Edasi lisada maitseained ja segada hoolikalt läbi.
Lasta täielikult jahtuda!

Mina valmistan põhiliselt norirulle ehk norimakisid.
Kõige mugavam on seda teha bambusmatil, mis on kaetud toidukilega.
Suširiis siluda noriplaadile (et oleks ühe ampsuga võetav, siis lõikan norilehe pooleks!) ühtlaseks u 1 cm paksuseks kihiks, jättes serva vabaks. Endapoolsesse serva tõmmata õrn triip wasabit. Sellele asetada soovikohane täidiseriba (värske kurk, avokaado, krabipulk, omlett, punane kala, jne). Rull keerata bambusmati abil tihedaks rulliks, liimides serva märja sõrmega kinni. Lõigata tükkideks.




Söömisel haugatakse vahele marineeritud ingverit, sušit kastetakse sojakastmesse. Mulle maitseb veega lahjendatud Teriyaki kaste sojakastme asemel.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar